Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

Öğüt (Ekip)

Posted by Aydın Ergil 11 Eylül 2013

Öğüt Afiş

Yazan ve Yöneten: Cem Uslu
Reji Asistanları: Simel Aksünger, Ayşegül Uraz
Dekor: Ertürk Erkek, Öner Serkan Şimşek
Işık: Ertürk Erkek
Kostüm, Aksesuar: Duygu Yetiş
Orijinal Müzik: Doğa Ebrişim
Afiş: Sinem Üstüner
Tanıtım Filmi: Onat Esenman

Oynayanlar:

ERDEM: Erman Bağrı
MİNE: Sema Mumcu
UMUT: Engin Aydın
ÂLİM: İsmail Sağır
HAYAT: Sevil Akı
ADAM: Kerem Atabeyoğlu

(Önceden duyurulan oynayanlar: Engin Aydın, Erman Bağrı, İsmail Sağır, Şebnem Sönmez)

Mutluluğumuzun sebebi nedir?… Trajedimizin sebebi nedir?… Kişi, arzuları için neler yapabilir?… İnsan mutlu olmak istiyor, mutluluğu için çabalıyorsa eğer, ne oluyor, nasıl oluyor da yaşamımız en beklenmedik anlarda bir trajediye dönüşebiliyor?…

süre: 90 dk

Reklamlar

Bir Yanıt to “Öğüt (Ekip)”

  1. Öğüt de “In yer face” türünden bir oyun, küfür, dayak, şiddet size göre değilse izlemeyebilirsiniz. Ekip Tiyatrosu, Cem Uslu’nun önderliğinde yine ruhbilimsel (psikolojik) konuları işliyor. Bu kez başarılı oyuncu Kerem Atabeyoğlu’nu da aralarına almışlar. Sahnelenen öyküde zaman içinde geri gidişler izleyicinin kafasında oluşan sorulara yanıt oluşturur her zaman, bu oyunda da bu geri gidiş ilk iki bölümde başarıyla kullanılmış. Meyhane sahnesi biraz daha kısa olabilirdi diye düşünüyorum. Oyundaki durmaların da bir yararı olduğu kanısında değilim. “İnsan doğar, yaşar ve ölür, bu arada ne denli mutlu yaşarsa kârdır” gibi bir söz oyunun içinde birçok kez yineleniyor. “Gerçek ölüm nedir? Karşılaşınca anlarsın.” “Deli nasıl olur? Karşılaşınca anlarsın.” sorularından yola çıkıldığında yaşanmakta olan anların altı çiziliyor. Tanımı nasıl yaparsanız yapın yaşamın kendisi kuramların önüne çıkıyor. Eğer trajediye dönüşen bir yaşamımız varsa bunda bizim de sorumluluğumuz var mı? Var. Peki hangi durumlarda bu temel etken? Toplumsal patlamalar, işte bu etkenin öneminin en aza indiği dönemlerde ortaya çıkıyor. Adam ile Hayat’ın ilişkisinde her ikisi de trajedide aynı oranda sorumlu. Onlardan biri mutluluk için özveride bulunsaydı bu onların mutlu olmasına yetecek miydi? Başka sorular da akla geliyor uzatmamalıyım.

    Ben oyuncuları başarılı buldum. Kara Sohbet dışında Cem Uslu’nun oynamadığı bu ikinci oyun da izlenmeğe değer. İzleyicisi “In yer face” akımına çok âşina olan İkincikat’a da tam uymuş.

Sorry, the comment form is closed at this time.