Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

Yolcu (Şehir Tiyatroları)

Posted by Aydın Ergil 16 Eylül 2013

Yazan : NAZIM HİKMET
Yöneten : YILDIRIM FİKRET URAĞ
Dramaturgi : HATİCE YURTDURU
Sahne Tasarımı : BARIŞ DİNÇEL
Işık Tasarımı : MUSTAFA TÜRKOĞLU
Kostüm Tasarımı : DUYGU TÜRKEKUL
Efekt : HANEFİ TOPRAKTEPE
OYUNCULAR
ASLIHAN KANDEMIR, BAHTİYAR ENGİN, GÜN KOPER, MEHMET AVDAN
KONUSU
Olay, 1921 yılında, Kurtuluş Savaşı’nın yoğun biçimde sürdüğü günlerde, Anadolu’nun ücra bir köşesindeki tren istasyonunda geçmektedir. Kar ve buzla kaplı istasyonda çok seyrek duran trenler artık hiç durmadan yollarına devam etmektedir. İstasyon şefi, karısı ve makasçı, devrilen telgraf direğiyle birlikte tamamen dış dünya ile bağlantılarını kaybetmişler ve kendi yalnızlıkları içinde birbirleriyle de iletişimlerini koparmışlardır. İstasyona gelen “Atlı” onlara hem dış dünyadan haber hem de umut getirir. Hatta yaşama yeniden bakmalarını sağlayan bir “kurtuluş”Yolcu_resize
Reklamlar

2 Yanıt to “Yolcu (Şehir Tiyatroları)”

  1. Bir oyunda sahneyi ilk gördüğümde hemen tasarımcısını bilebiliyorsam, o kişi büyük bir olasılıkla Barış Dinçel’dir. Oyun başlamadan, daha perde kapalıyken sahnenin altında üstünde her tarafında buz sarkıtları dikkatleri çekiyor. Uzakta, doğuda bir köy, hem de kış, işte bu görüntülerle açılıyor perde. Sahne tasarımı olağanüstü değil, ama oyuna tam uyuyor. Arkadan geçen tren ile Barış Dinçel ve Üç Kız Kardeş’in sahne tasarımcısı Behlüldane Tor aynı yöntemi kullanmışlar. Nâzım Hikmet’in Yolcu’sunu yıllar önce AST’da izlediğimde tren raylarının sahnenin içine dek girdiğini anımsıyorum. Bahtiyar Engin, benim izlediğim gün oyunun ilk bölümlerinde o tok sesini biraz “tasarruf ediyor” gibi geldi bana. Belki de bunun nedeni bitmek tükenmek bilmeyen rüzgar sesinin etkisiyledir, bilmiyorum. Oyunda rol alan tüm sanatçılar rollerini büyük bir titizlikle oynuyorlar. Yolcu’yu daha önce izlemeyenlere öneririm.

  2. SERAY ANIL said

    Yıldırım Fikret Urağ son yıllarda Binali ile Temir ve Marat-Sade’taki başarılı oyunculuğu ve Günlük Müstehcen Sırlar’daki başarılı yönetimiyle belleğimde önemli bir yere sahip. Yolcu oyunu ile de yönetmenliğine dair olumlu düşüncelerim perçinlenmiş oldu. Oyunun buz gibi bir havada geçeceği henüz perde kapalıyken perdenin üzerinden sarkan buz parçalarından seziliyor. Perde açıldığındaysa buz gibi havaya rağmen seyirciyi sıcacık bir dekor karşılıyor. Sahne tasarımı için nakış gibi işlenmiş tabirini kullansak abartmış olmayız, arkadaki siyah fonun verdiği derinlik hissi çok iyiydi. Nazım Hikmet’in kaleminden çıkan metin oldukça iyi, benim kişisel görüşüm metnin askerin geliş sahnesine kadar çok daha iyi olduğu askerin oyuna girişiyle birlikte ise zayıfladığı yönünde. Oyunculuklara yöneltebileceğim hiçbir negatif eleştiri bulunmuyor. Binali ile Temir’den anımsadığımız genç oyuncu Gün Koper’in oyunculuğunu özellikle etkileyici bulduğumu belirtmek isterim. Efekt tasarımı oldukça detaylı çalışılmış ve oyun boyunca da iyi uygulandı. Işık tasarımını da başarılı buldum. Kaçırılmaması gereken bir oyun.

Sorry, the comment form is closed at this time.