Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

Azizce (Bakırköy Belediye Tiyatroları)

Posted by Aydın Ergil 20 Eylül 2013

AZİZCE (AZİZ NESİN’DEN KISA OYUNLAR)

Yazan  Aziz Nesin

Yöneten  Murat Karasu

Kostüm  Sadık Kızılağaç

Dekor  Ali Yenel

Işık  Yakup Çartık

Reji Asistanı  Ercan Koçak

TEKNİK EKİP

Oyun Sahne Amiri: Mümin Sivri

Sahne Tekniği: İsmail H. Alev, Şevket Keskin, Adil Kocaoğlu, Emre Demir

Aksesuar: Muhammet Ali Alışkan, Zekeriya Konya

Ses ve Efekt: Hakan Barut

Işık: Emin Doğan, Kazım Yüksel, İlker Dursun

Kostüm: Hasan Altay, Sevim Pintioğlu

Saç Tasarım:   Zeki Kuaför –Yeşilköy

OYUNLAR

Yaşasın Kavuniçi

Yagil: Münir Akça

Sümün: Şirin Asutay

Lurban: Doğacan Taşpınar

Tora: Gülru Pekdemir

Spiker :  Yunus Emre Kılınç                                                                        

Bir İnsan Başı Üstüne Üç Sesli  Üzünç

Polis: Münir Akça

Tarez: Doğacan Taşpınar

Muhbir: Yunus Emre Kılınç                                                                  

Bir Kadın İçin Düet

Ev Sahibi: Şirin Asutay

Yabancı Kadın: Gülru Pekdemir

Sen Gara Değilsin

Pren: Doğacan Taşpınar

Salsi: Yunus Emre Kılınç

Gara: Ercan Koçak

Azizce, Aziz Nesin’in kısa oyunlarından oluşan bir seçki. ‘Yaşasın Kavuniçi’, ‘İnsan Başı Üstüne Üç Sesli Üzünç’, ‘Sen Gara Değilsin’ ve ‘Bir Kadın İçin Düet’  Nesin’in bugün de güncelliğini koruyan dört  kısa oyunu. Toplumsal olarak çatışma yaşayan kesimleri, taraf tutmadan yansıtma konusunda yazarın gösterdiği ustalık tüm oyunların ortak noktası.  Oyunların tümü Nesin’in kendine has mizahından izler taşıyor.

 ‘Yaşasın Kavuniçi’  siyasetin tarihi değiştiren büyük oyunlarını; küçük insanların, küçük menfaatleri cephesinden anlatıyor.

‘İnsan Başı Üstüne Üç Sesli Üzünç’  ‘polis’ ve ‘suçlu’ kimliklerinin anlamsızlaştığı, birbirine karıştığı bir hikayeye sahip.

‘Sen Gara Değilsin’  savaşın kazananı daha doğrusu savaşın kahramanı olur mu? sorusu ekseninde kurulu bir kara komedi.

‘Bir Kadın İçin Düet’ kadın erkek ilişkisine, bağımlılık, yokluk ve özlem üzerinden yaklaşan hüzünlü bir oyun.

Reklamlar

3 Yanıt to “Azizce (Bakırköy Belediye Tiyatroları)”

  1. SERAY ANIL said

    Aziz Nesin’in eseri olduğunu bildiğim en az 15 oyun izledim, ancak bu oyunların %90’ı bir tiyatro doygunluğu vermekten çok uzak skeç düzeyinde çalışmalardı ve yıllar boyu üst üste bu kadar skeçvari Aziz Nesin oyunu izleyince demek ki Aziz Nesin’in tarzı bu demek zorunda kalmıştım, ta ki Azizce’yi izleyene kadar. Azizce Aziz Nesin’in aslında ne kadar kıvrak zekalı ve başarılı bir tiyatro yazarı olduğunu Bakırköy Belediye Tiyatrosu’nun başarılı oyuncuları aracılığıyla gözler önüne seriyor. Azizce’nin başarısına ve Aziz Nesin’i tanıtma gücüne sevinirken, Aziz Nesin’i eksik tanıtan onca oyuna da üzülmeden edemiyorum.

  2. nurdan said

    Aziz Nesin’in 4 kısa oyunu “Bir İnsan Başı Üstüne Üç Sesli Üzünç, Yaşasın Kavuniçi, Bir Kadın İçin Düet, Sen Gara Değilsin”.
    Dört kısa oyunda başarıyla sahnelenmiş. Oyunlar günümüzün sorunlarına da parmak bastığı için özenle seçilmiş olduğunu düşünüyorum.
    Oyunların 45 dakikalık 2 bölüm halinde ara verilerek sahnelenmeliydi. Özellikle 3.oyundan önce oyuncu Doğancan Taşpınar ve Yunus Emre Kılınç’ın fenerlerle etrafta aranma yada oyalanma bölümünde “ kızların hazırlaması için seyiciyi oyalıyoruz” diyerek üçüncü oyunun yolda olduğunu ve seyirciyi aktif tutma çabaları başarılı olsada bana göre ara verilmeliydi. Nasıl bir kitabı 100-150 sayfa okuyup ara verip düşünürsünüz, sindirmeye çalışırsınız bu da öyle olmalı.
    Dekor oyunlara yardımcı şekilde hazırlanmış özelliklede radyo spikerinin oturduğu yer güzel seçilmiş, Gara’nın heykelinin bulunduğu köşe,.. . Kostümlerde (belki çok ayrıntı olacak) Lurban’ın kravatı çizgili kavuniçi değil tam kavuniçi olsa daha göze çarpardı diye düşünüyorum.

  3. Bakırköy Beledye Tiyatrosu’nu kutlamak istiyorum. Aziz Nesin’in öykülerini kırpıp kırpıp oyunlaştırmayan tiyatro neredeyse kalmadı. Halbuki büyük yazar Aziz Nesin tiyatro için de birçok senaryo yazdı. Onların nerdeyse tümü derin felsefe kökleri içerir. Hiçbir tiyatronun yapamadığını Bakırköy Belediye Tiyatrosu ve Murat Karasu yaptı. Onları yürekten kutluyorum. İzleyici, Aziz Nesin’in tiyatro yazarlığıyla da tanıştı bu şekilde. 90 Dakikalık tek perdelik uygulamada Aziz Nesin’in dört kısa oyunu peşpeşe sahneye geliyor. Aziz Nesin’in tiyatro oyunları çok düşünmeyi gerektiren tümce ve sahnelerle doludur. Bu yoğun sahneleri barındıran oyunların aralıksız izlenmesi izleyiciyi yoruyor, dikkatinin dağılmasına yol açıyor. Benim önerim iki kısa oyundan sonra bir ara verilmesi şeklinde. Murat Karasu, tiyatronun yetenekli genç kadrosunu değerlendirmeyi başarmış.

Sorry, the comment form is closed at this time.