Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

Lütfen Kızımla Evlenir Misiniz? (Devlet Tiyatrosu)

Posted by Aydın Ergil 20 Eylül 2013

Lütfen Kızımla

Yazan : Muzaffer İZGÜ
Yöneten : Mutlu GÜNEY
Dekor Tasarımı: SUAR ŞEYLAN
Giysi Tasarımı: MİHRİBAN ORAN
Işık Tasarımı: SERHAT AKIN
Dans Düzeni: ERCAN KAZBEK
Müzik: NURETTİN ÖZŞUCA
Yönetmen Yardımcısı: AHMET DİZDAROĞLU
Sahne Amiri: ÖZGÜR AYAZ
Kondüvit: İLKNUR DEVECİ
Işık Kumanda: KAAN EMAN

OYUNCULAR:

Hanife ŞAHİN (Anne)
Hülya ÇELİK (Nurhayat)
Ali Ersin YENAR (Nadir Usta)
Ahmet DİZDAROĞLU (Coşkun)
Mustafa Lebip GÖKHAN (Rıdvan)

Eşini kaybetmiş ve tüm gayesi gözlerini kapatmadan önce kızını evlendirmek olan bir anne ve hayatın sıradanlığına kendini bırakmış mutsuz, umutsuz bir kadın. Ismarlama evliliklerin dayatılmasıyla kendisine karşı daha da hırçın davranan kızıyla annesinin komik öyküsünün anlatıldığı oyun, aynı zamanda “evlilik” meselesinin toplumsal hayattaki yerini de komik bir dille sorgulayıp bu noktadaki çarpıklıkları gözler önüne seriyor.

Reklamlar

3 Yanıt to “Lütfen Kızımla Evlenir Misiniz? (Devlet Tiyatrosu)”

  1. SERAY ANIL said

    Oyun seyircide oldukça pozitif bir etki uyandırma gücüne sahip, bunda Hanife Şahin’in payı diğer oyunculara kıyasla bir miktar daha fazla. Muzaffer İzgü’nün metindeki yaklaşımını çok beğendim, toplumun iliklerine işlemiş ataerkil düzeni yer yer feminizm tadı aldığım bir yaklaşımla iğnelemesi çok hoştu, bu bakış açısına sahip olmayan hanımefendilerin cirit attığı bir dünyada bir beyefendiden bu yaklaşımı okumak / izlemek çok daha anlamlı. Oyunun başarısı metin ve oyunculuk üzerine kurulu, dekor, ışık, kostüm ve efekt açısından farklılık yaratan herhangi bir durum söz konusu değil, ancak bu durum oyunu izlenmeye değer olmaktan çıkarmıyor. Güzel vakit geçirmek ve hayata bakış açılarımızı sorgulamak için iyi bir fırsat.

  2. nurdan said

    Muzaffer İzgü’nün hayatımızda hep karşılaştığımız ama bir türlü dillendiremediğimiz bir konuyu en güzel işleyen eserinden sahnelenen aynı adlı oyunu beğenerek izledik. Oyunda metin kadar sürükleyici ve güzel olmuş. Doğal olarak anne kız rolleri ağırlıklı olması Hanife Şahin ve Hülya Çelik Kalebayır ‘a çok iş yüklemiş. Ama oyuncularda konuyu o kadar özümsemişlerki sanki gerçekten yaşıyorlar ve yaşarken de bize yaşatıyorlar.
    Hanife Şahin’i ve Hülya Çelik Kalebayır’ı ben sahnede ilk kez izledim ve rollerinde çok başarılı buldum, umarım gelecekte de çok izleme fırsatı buluruz.

  3. Aydın Ergil said

    Konu basit ama günümüzde dahi önemli bir soruna değiniyor: Annelerin kızları üzerinde, ya da ebeveynin çocukları üzerinde yarattıkları baskı. Bu baskı çeşitli yollardan dilimizde de yerini almış. Bir çocuğun en büyük dileği ebeveyninin onun “mürvetini görmeden” yaşamını yitirmemesi, ya da yaşamını yitirirken “gözünün arkada kalmaması”. Bu deyimlere başkalarını da eklemek olanaklı. Çocuklar büyüdüklerinde üzerlerindeki bu baskıya isyan ediyorlar, bu baskı genellikle de arzulananın tam tersi sonuçlar doğuruyor. Gençliğinden itibaren annesinin her fırsatta damat adaylarını karşısına çıkarmasından usanan Nurhayat evlilikten nefret eder hale gelmiş, evlenmeden 43 yaşına dek ulaşmış. Annesi onun için gazete ilanı (oyun günümüzde yazılmış olsaydı, çöpçatanlık sitelerine başvuru) bile vermiş. Bu baskı ne zaman kalkar?

    Anne ve Nurhayat ikilisi oyunu baştan sona başarıyla götürüyorlar. Erkek oyuncular ise zamanı geldiğinde öyküye katılıyorlar. Oyun izlenmeye değer.

Sorry, the comment form is closed at this time.