Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

Sirke Tadında Böğürtlen Reçeli (Şehir Tiyatroları)

Posted by Aydın Ergil 11 Ekim 2013

Yazan : A. KADİR BOZKURT
Yöneten : ZUHAL ERGEN
Dramaturgi : ARZU IŞITMAN
Koreografi : ÖZGE MİDİLLİ
Işık Tasarımı : MURAT İŞÇİ
Kostüm Tasarımı : DUYGU TÜRKEKUL
Efekt : ERHAN AŞAR
Yönetmen Yardımcısı : NİHAT ALPTEKİ
OYUNCULAR
BENSU ORHUNÖZ, MERT TANIK

Ülkenin birinde yaşanan siyasal ve toplumsal değişimler, evlilikleri boyunca bu sürece şahit olarak ölümle şakalaşan yaşlı bir çiftin ilişkisi ekseninde mizahi bir dille aktarılıyor. Kendini değiştirmeyi akıl edemezken dünyanın düzenini değiştirmeye çalışan ve eşiklerde kalmanın sancısını yaşayan bir adamın baskılar karşısındaki tavrı hicvediliyor. Kahramanlarımız için hayat tıpkı sirke tadında böğürtlen reçeli gibi… Biraz acı, biraz buruk ama bazen de tatlı…

Reklamlar

10 Yanıt to “Sirke Tadında Böğürtlen Reçeli (Şehir Tiyatroları)”

  1. Akin said

    Bensu Orhunöz ve Mert Tanık’ın performansı iyi iken, Dekordaki fotoğrafların zaman geçişi ve zaman geçişlerindeki ortam uyumsuzluğu biraz kafa karıştırmakta. Yine de güzel bir ikili ve seyredilir durumda

  2. ahmet sinan adrian said

    Doğrusu oyunun rejisine edilecek laf yok, iki kişik bir oyun için yönetmen zuhal ergen’i böylesine dinamik ve işlevsel ve eğlenceli bir reji gösterisi sunduğu için özellikle kutlarım.bensu orhunöz’ün oyunculuğuna hayran kaldım,müthiş dinamik ve esprili bir rol yaratmış bütün değişimleri ayrı bir tat veriyor.mert tanık orhunöz’e ayak uydurmada geri kalıyor biraz daha tempolu ve dönüşümlerde farklılık yaratması gerekir . emeği geçenleri kutlarım

  3. lysistrata’dan sonra bensu orhunöz’ ü bu oyunda oldukça farklı bir rol kişiliğinde izledik ve çok başarılıydı, oyun fazla bir şey anlatmıyor yönetmen şilide geçtiği için askeri darbe, baskı dönemleri uygulamalarını anlatan görüntülerle konuyu desteklemeye çalışmış ama konuyla örtüşmemiş.mert tanık bu tür oyunlar için yeterli donanıma sahip değil, oyuna ve sahneye hakim olma yeteneği yeterli değil sanırım, bensu orhunöz’ün parlak oyunculuğu yanında oldukça sönük kalıyor.

  4. necdet denizgör said

    bensu orhunöz’ ü ayrı tutarak oyunculuğuna, sempatisine, yeteneğine,ustalığına,emeğine şapka çıkarıyorum, aldığı bütün alkışları hakkediyor, ama karşına ona uygun bir oyuncu koymayanları da kınıyorum.zuhal ergen rejisini çok beğendim. Keyiflive akıcı bir çalışma, ışık kullanımı ve değişmeler çok güzel, hele ışıktan geçerken yaşlarını değiştirmeleri çok çarpıcı.ama bütün bunlar sadece bensu orhunöz için geçerli.çünki bu imkanlardan mert tanık hiç faydalanamamış.sesi ve enerjisi o kadar düşük ki insanı uyutuyor adeta. Oyunculuk anlamında çok dengesiz bir oyun olmuş, sadece bensu orhunöz için seyredilir diyorum

  5. dikran istanbullu said

    oyunlarda yerli yersiz kullanılan görüntüler neye hizmet ediyor. Şili de askeri yürüyüşler, baskın görüntüleri oyuna pek hizmet etmiyor. Aslında beş benzemez bir araya gelmiş, yönetmen zuhal ergen’in kafasındaki oyun başka, yazarın yazdığı oyun başka,oyuncuların oynadığı oyun başka. İki kişinin hayatımı şili deli baskı dönemlerimi yoksa her ikisimi, bizim gördüğümüz hiç biri. Öncelikle oyuncular arasında bir uyum sorunu var, iki oyuncu farklı oyun oynuyor, aralarında iletişim ve uslüp birliği sağlanamamış. Mert tanık bu oyun için yanlış seçim olmuş,gençliği ile yaşlılığı arasında hiçbir değişim yok esasen hepsini yaşlı oynuyor, sesi çok düşüyor ve bir çok yerde anlaşılmıyor.aslında oyunun türüde anlaşılmıyor.değişim sahneleri çok yüzeysel ve amatörce oynanıyor.genel olarak oyunun temposu zaten düşük mert tanık la dahada düşüyor.sıkıcı hale geliyor. Bensu orhunöz yer yer çok iyi ama genelde tempoyu o da yakalayamıyor. Asıl önemlisi şehir tiyatroları bu tür oyunlarla biz Kadıköy seyircisini de kaybedecek gibi görünüyor.bazı oyunlar vardır bir şey anlatmaz ama öyle oyuncular vardırki oyunu size seyrettirir maalesef bu oyun iki yöndende başarısız olmuş.

  6. Oyunun konusu: Şili’de gençliklerinde siyasal baskıyı görmüş ve kaçamaklar yapmış bir çiftin yaşlılık dönemlerinden konuşmalar, daha sonra geri dönüşler. Bensu Orhunöz ile Mert Tanık’ın oyunculuklarına söyleyecek sözüm yok. Oyunla ilgili birçok soru aklıma takılıyor:
    1) Olay neden Şili’de geçiyor? Federico ve Patricia yerine bizden birileri olamazmıydı?
    2) Oyunda ve broşürde görüldüğü gibi konu aslında çiftin kendi geçmişiyle hesaplaşması üzerine, peki her sahne geçişinde tüm sahneye aksettirilen Şili’de askeri yürüyüşler ve baskı sahnelerinin anlamı ne? Oyunun konusu o değil ki.
    3) Aynı belgesel sahneleri oyunun başında yaşlı Federico tarafından televizyonda izleniyor, bu sahneler onun geçmişinde yaşanmıştı. Bu da benim kafamda tam yerine oturmadı.
    4) Eğer bir odanın ışıkları oyuncu tarafından söndürülüyorsa yine oyuncu tarafından açılmadı. Neden?
    5) Sahne tasarımında herşey vardı ama kapı yoktu. Sahneye giriş çıkış olmadığından mı? Neden?
    6) Sahnenin ön kısmında bir sedir bir otomobili simgeliyorlardı. Işık tasarımcısı bu sahne oynanırken neden arkadaki yatağın, dolapların vs’nin ışıklarını hep açık bıraktı?
    Sorularım gittikçe artıyor, ben en iyisi burada durayım.

  7. gülperi said

    yıllar önce londra’da Albert Finney’in oynadığı “ another time “ isimli oyuna çok benziyor. Keşke oyuncularda benzeseydi, yanlış hatırlamıyorsam orada ki kadın oyuncu Jessica lange idi. Bensu orhunöz’ün hakkını yemeyeyim elinden geleni yapıyor.ama mert tanık için aynı şeyleri söyliyemiyeceğim
    iki kişilk oyunda oyunculardan biri bu kadar ağırdan oynuyorsa,oyunun seyredilecek hali kalmıyor.reji,dekor,kostüm,ışık hepsi yerli yerinde.ama birbirini tamamlamayan iki oyuncu, aralarında alışveriş yok ve sıkıcı bir ikinci bölüm. Rosenbergler’den sonra ikinci bir mert tanık hüsranı …

  8. kübra uslu said

    bu tür oyunlar küçük salonlarda ( cep tiyatrosu gibi) oynansa daha seyredilir hale gelebilir diye düşünüyorum. Bizler gibi çok uzun yıllardır şehir tiyatrolarını takib edenler , bu oyunlar için daha yetkin, usta, sahneyi dolduran oyuncular bekliyor, oynayan arkadaşları yermek amacında değilim, ama iki kişilik oyun için bu kadro yeterli gelmedi bize. Mert tanık belki iyi oyuncu ama bu tür roller için deneyimsiz , hem göze hem kulağa hitab etmeli, sahneyi doldurmalı,seyirciyi heyacanlandırmalı, ama kendisi o kadar heyacansız ki, kusura bakmasın ama biraz sıkıldık. bensu orhunöz nispeten daha canlı ve oyunun içindeydi ama partneriyle uyumlu olduğunu söyleyemeyiz. Program dergisinde çok şey anlatılıyor ama sahnede çok az şey görüyoruz.,reji olarak başarılı buldum diyebilirim. Ama oyuncu seçimi galiba pek oturmamış. Yinede ellerine sağlık.

  9. yüksel said

    konusu Hollywood filminden alınma. Senaryo yanılmıyorsam Arthur miller di.
    Neyse önemli olan film değil ama bu yabancı aşırması işler artık fazlallaştı. Oyun çok sıkıcıydı, iki kişilik oyunlar tenis maçı gibi olmalı, ama oyun square maç gibi tek kişilik olmuş, bensu orhunöz pası atıyor ama top duvara çarpıp patlıyor. Tekrar pas olarak dönmüyor. Galiba orhunöz’ün karşısına onun temposuna uyacak , o ritimde bir oyuncu gerekiyordu. Mert tanık çok ağır ve silik kalmış.canlılık kıvamını bulamamış.reji çok işlevsel ve oyunculuklara imkanlar sunmuş.bensu orhunöz oldukça sevimli ve tempolu bir oyunculuk sergiliyor yaş değişimlerinde oldukça doğal ve samimi aynı değişimler mert tanıkta eğreti duruyor doğal olmuyor. İkinci bölüm de sanırım bensu hanım da yoruldu, mert tanık’a uydu ve oyunda bizi uyuttu

  10. gökhan aslantöre said

    genel provasını seyrettik, pek parlak bir oyun olmamış sanki.yaş dönüşümleri biraz amatörce.mert tanık enerjisi sönük bir oyuncu. rosenbergler oyununda da çok temposuzdu.oysa böylesine 2 kişilik oyunlarda tempo çok önemli. 2.perde oyun adeta yerlerdeydi.bensu orhunöz biraz çabalıyor ama mert tanık temposuzluğu oyunun yürümesine engel. sanırım kast yanlışlığı var

Sorry, the comment form is closed at this time.