Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

Üç Yapraklı Yonca (Öteki Hayatlar)

Posted by Aydın Ergil 23 Ekim 2013

afis-uc-yaprakli-yonca

Yazan-Yöneten : H. Can UTKU

Oynayanlar :
Eda ERMAN
Ufuk KARAGÖZ

Yönetmen Yardımcısı :
Berrin DİNÇER

Afiş-Broşür Tasarım :
Artun ÖZSEMERCİYAN

İlk Oyun : 6 Kasım 2013

Bir aşk ilişkisinin öncesi, sonrası ve daha sonrasını gösteren üç tablodan oluşan oyun, Berlin duvarının yıkıldığı gece tanışan bir çiftin hayattan, aşktan ve birbirlerinden beklentilerini sorgularken, bir kuşağın kendini tanıma serüvenini de daha iyi anlamaya çalışıyor.

İlk Oyun : 6 Kasım 2013

Oyun Tarihleri:

– 6 Kasım 2013 Çarşamba, 20:30 – Asmalı Sahne
– 9 Kasım 2013 Cumartesi, 20:30 – Asmalı Sahne
– 16 Kasım 2013 Cumartesi, 20:30 – Asmalı Sahne
– 23 Kasım 2013 Cumartesi, 20:30 – Asmalı Sahne
– 30 Kasım 2013 Cumartesi, 20:30 – Asmalı Sahne

Rezervasyon : 0212 293 18 35 / 0532 684 32 03
Bilet Fiyatları:
Tam Bilet : 30 TL
İndirimli Bilet : 20 TL
Reklamlar

3 Yanıt to “Üç Yapraklı Yonca (Öteki Hayatlar)”

  1. Füsun Büyükgören said

    Üç yapraklı Yonca’da her izleyen kendinden bir şeyler bulur. Oyunun iki kişilik olduğuna bakmayın…Aslında çok kalabalık:) Yani gerçek hayattaki biz gibi…Ailemiz, içinde yetiştiğimiz toplum, içinde an itibariyle bulunduğumuz toplum, topluluk…Okul arkadaşları, iş arkadaşları, sosyal çevremiz…Bize kattıkları değerler, değersizlikler…Bizdeki “diğerleri”…Tüm bunların hepsini yaşadım o sahnede, hissettim…Oyunda ben de vardım, kendimi gördüm…Ve bu kalabalıkla birlikte “tek” olmaya çalışan bir kadın ve bir erkek…Seven, aşık olan bir çift…Bütün bunları kavramış ve belki de bu yüzden daha pasif olan, tüm bunların içinde olmayı gereksiz bulan, kendi dünyasını yaratıp orada yaşamayı seçen Ufuk Karagöz’de canlanan derin karakter..Sürekli kendini ispat etmeye çalışan, hırslı, kontrolcü, yönetme becerilerini hem özel hem de iş hayatında kullanmayı seçen Eda Erman’da canlanan daha yüzeysel karakter…Mimikler, ses tonu, performans her ikisinde de mükemmel…Çok iyi yansıtıyorlar duyguları…Kurgu, akış çok iyi…Dekor bence çok uygun…Çünkü ruhsal çözümlemeye öncelik verilmiş. Oyun dört dörtlük…Bu oyundan geleceğe ise Ufuk Karagöz kalır diyorum:)

  2. SERAY ANIL said

    Can Utku, Üç Yapraklı Yonca’da kadın-erkek ilişkisini çok iyi ve etraflıca irdelemiş, metni çok iyi ve akıcı buldum. Oyunculuklarda ilk etapta baskın görünen kişiliğiyle Eda Erman öne çıkıyor gibi gözükse de, rolden role girme konusunda Ufuz Karagöz’ü Eda Erman’dan bir adım daha önde buldum. Can Utku bu oyununda oyuncularına genellikle dar mekanlar seçmiş, bu da Eda Erman ve Ufuk Karagöz’ün beden dili kullanımlarını mimiklerle sınırlamış, oyuncuların tüm bedenlerini kullanarak oyuna katkıda bulunmaları ortaya seyir zevki daha yüksek bir çalışma çıkarabilirdi. Üç Yapraklı Yonca herkesin kendinden birşeyler bulabileceği güzel ve nitelikli bir sorgulama, izlemenizi öneririm.

  3. Öteki Hayatlar’da yazar yönetmen Can Utku’nun oyunları oynanıyor genellikle. Can Utku toplumumuzdaki insan ilişkilerinden hareketle ruhbilimsel çözümlemelere yöneliyor genellikle. İşte Üç Yapraklı Yonca da bunlardan biri. Oyunun en önemli iletilerinden biri, birlikte olan insanların birbirlerinin gelişimlerini belirledikleri, ki bu son derece doğru. Eğer onlar birlikte olmasalardı kim bilir nasıl biri olacaklardı?

    İki kişinin oynadığı oyunda erkek sakin ve durağan kız ise kendiyle yarışan hızda bazı sözcükleri de biraz yutarak konuşuyor. İşte bu iki tipin bir balkonda başlayan öyküleri, evlilikle sürüyor, sonra ayrılış ve karşılaşma. Bence burada oyuncuların yaşlandırılması yapılsaydı daha yararlı olabilirdi. Ufuk Karagöz’ün beden dilinde de iyileştirmeler yapılabileceğini düşünüyorum.

Sorry, the comment form is closed at this time.