Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

Üç Kız Kardeş (Devlet Tiyatrosu)

Posted by Aydın Ergil 01 Kasım 2013

Üç Kız Kardeş-1 Üç Kız Kardeş-2 Üç Kız Kardeş-3

Yazan : ANTON ÇEHOV
Çeviren : ATAOL BEHRAMOĞLU
Yöneten : MEHMET BİRKİYE

DEKOR TASARIMI

BEHLÜLDANE TOR

GİYSİ TASARIMI

ŞİRİN DAĞTEKİN YENEN

IŞIK TASARIMI

İ. ÖNDER ARIK

DANS DÜZENİ

ALPASLAN KARADUMAN

MÜZİK

ÇAĞRI BEKLEN

DRAMATURG

M.MELİH KORUKÇU

YÖNETMEN YARDIMCISI

KUBİLAY KARSLIOĞLU

ASİSTANLAR

TUĞÇE ŞARTEKİN KARASU
ZUHAL ACAR

SAHNE AMİRİ

OKTAY UÇAR

KONDÜVİT

EMRAH TİRSİ

IŞIK KUMANDA

SEDA ÖZYURT

OYUNCULAR

OKDAY KORUNAN
AYŞE LEBRİZ BERKEM
VEDA YURTSEVER İPEK
TURAN GÜNAY
KÜRŞAT ALNIAÇIK
GÜRAY GÖRKEM
ONUR DİKMEN
KUBİLAY KARSLIOĞLU
HÜSEYİN SEVİMLİ
HASAN DEMİRCİ
SEVAL GÖKÇE
İMER ÖZGÜN
GÜMEÇ ALPAY ASLAN

KORO

ZUHAL ACAR
MELEK CEYLAN
SİMGE KONRAD
GÖZDE KISA
MERVE KAYAALP
AYÇA GENÇ
TUĞÇE AYDIN
OĞUZ İŞÇİ
KÜRŞAT KARAMAN
HAKAN YENİ
SERCAN ŞANLI

MÜZİSYENLER

AYÇA SANCAKZADE
ARİ ARİS

Konu

Olga, Maşa ve Irina ile erkek kardeşleri, general babalarının tayini nedeniyle geldikleri Rusya’nın kuzeyindeki bir taşra kasabasında yaşamaktadırlar. Moskova özlemi içindeki kardeşler, evlerinde verdikleri partilerle kentin elit kesimini oluşturan subayların gözdesidirler. Ancak görünürde cazip olan bu yaşam aslında onları mutsuz etmektedir. Alıştıkları hayat ve değerlerin farklılaşmasıyla, bir yerlere sıkışmışlık duygusunun insanlara sirayet ettiği, geçmişin gelecekle yer değiştirdiği ve tüm umutların bu küçük kasabanın binalarına çarparak parçalandığı noktada, Moskova, olduğundan daha uzak bir şehir haline gelmiştir.
Reklamlar

2 Yanıt to “Üç Kız Kardeş (Devlet Tiyatrosu)”

  1. SERAY ANIL said

    Üç Kız Kardeş gibi dünya tiyatrosuna mâl olmuş bir eseri sergilemek bir tiyatro ekibi için zor olsa gerek, oyun yıllar boyunca çeşitli ülkelerin çeşitli tiyatrolarınca çeşitli şekillerde defalarca sergilendiğinden özgün sahneleme konusu yönetmeni oldukça zorlayacaktır. Mehmet Birkiye İstanbul Devlet Tiyatrosu bünyesindeki yönetmenliğinde oyunun orjinaline sadık kalan klasik sergilemeyi, sahne tasarımındaki bazı özgün yaklaşımlarıyla zenginleştirerek özgün ve dinamik bir oyun ortaya çıkarmayı başarmış. Metin ve çevirisi su gibi, Çehov’a ne kadar hayran olsak ve ne kadar övgü düzsek az gelir. Oyun 2 saat 45 dakika sürüyor ve perde arası da dahil kesintisiz sahneleniyor, benim en çok ilgimi çeken bölümün de perde arasında koro ile sahnelenen kısım olduğunu belirtmek isterim, perde arasındaki 10-15 dakikaya dönemi ifade eden çok hoş simgeler yerleştirilmişti. Oyunun müzikleri çok güzeldi, kostümler döneme uygundu. Heybetli ama minimalist sahne tasarımı güzel olmakla birlikte sahne tasarımına yönelik bazı önerilerim olacak: Sahnenin gerisinde 20 km mesafedeki şehri ve tren istasyonunu betimleyen manzara güzel bir düşünüş, ancak oyun boyunca mevsimler değişmesine rağmen arkadaki manzara aynı kalıyor, mevsim özelliklerini içerecek şekilde değişseydi çok daha gerçekçi olabilirdi. Oyun boyunca sahnenin üzerinde asılı duran göçmen kuşların da, sahneye inişinin ilgili replik yaklaştığında olması daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum, hatta kuşlar ilgili sahnede devinimli ışık ile de yansıtılabilirdi. Tüm oyunculuklar çok iyiydi, herbir oyuncuyu tek tek tebrik ederim.

  2. Üç Kız Kardeş: Bir büyük ustadan bir tiyatro şöleni. Anton Çehov bir klasiktir. Bu klasiği olur olmaz kişiler sahneye koyamaz. İşte Mehmet Birkiye böylesine zor bir oyunu sahnelemiş. Oyunun konusunu burada anlatacak değilim. Oyunculuklarda doğal olarak en büyük yük üç kız kardeşte. Bana göre başarı sıralaması Maşa (Veda Yurtsever İpek), İrina (İmer Özgün) ve Olga (Ayşe Lebriz Görkem). Erkek oyuncular da üstlerine düşeni yapıyorlar. Veda Yurtsever İpek, İkinci Kat’taki Küçük oyununda da harika bir oyunculuk sergiliyor. Devlet Tiyatroları’nın en iddialı olduğu alanlardan ikisi, sahne ve giysi tasarımları. Geçen yılların en fazla ödül kazanan sahne tasarımcılarından Behlüldane Tor yine çok başarılı. Sahnede ilk kez sokakta eve yaklaşanları görüyorsunuz. Arka planda ise kasabadaki diğer evler ve tren yolu görülüyor, arada bir geçen tren de hem görüntü hem de sesle canlandırılıyor. Kasabada çıkan yangın, oyunda geçen yangın göndermeleriyle tam olarak uyumlu. Moskova düşü, göç eden yaban kazları, devingen tasarım, daha ne olsun? Giysi tasarımında Şirin Dağtekin Yenen bir Çehov oyununa yaraşır özenle tasarımını gerçekleştirmiş. Belki bu uyumda sıradışılık yok ama mükemmellik var. Müzik, koreografi ve ışık tasarımları da öne çıkmadan oyunu destekliyor. Bu arada Ataol Behramoğlu’nun duru çevirisini de anmadan geçemeyeceğiz.

Sorry, the comment form is closed at this time.