Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

Sokak Kızı İrma (Bakırköy Belediye)

Posted by Aydın Ergil 22 Kasım 2013

irma_afis

YAZAN ve YÖNETEN: Haldun DORMEN
DEKOR: Osman ŞENGEZER
KOSTÜM: Sadık KIZILAĞAÇ
UYARLAYAN-MÜZİK DİREKTÖRÜ-Tolga ÇEBİ
IŞIK:
Yakup ÇARTIK
MÜZİK: Marguerite MONNOT
KOREOGRAFİ: Pınar ATAER
REJİ ASİSTANLARI: Emel TURAN, Onur DURMAZ, Volkan YILMAZ, Pervin BAĞDAT,  Gülru PEKDEMİR

PRODÜKSİYON AMİRİ: Muhterem ÖZDEMİR

OYUNCULAR:

SUNUCUEmrah EREN
İRMA  – Füruzan AYDIN
METİN & ÇETİNRagıp SAVAŞ
BALYOZ CEMAL- Faruk ÜSTÜN
TANGO TAHSİNEmre KOÇ
ENTEL TEVFİKBulut AKKALE
FIRILDAK VELİCaner TÖR
TANTANA CAVİT- M. Batıkan AVCI
ORDİNARYUS
Doğacan TAŞPINAR
TİTREK SABOŞ – ÇETİN ETİLİ
PIRILCI KADIN
Görkem GÖNÜLŞEN
1.POLİS MEMURU– Kadir HASMAN
2.POLİS MEMURU– Burç ARA
RACON
– Emre KOÇ
FITIK – Caner TÖR
KAŞMERDİKOZ – Faruk ÜSTÜN
JİLET
 – Doğacan TAŞPINAR
BALTA – Bulut AKKALE
YAŞLI BOKSÖR- M. Batıkan AVCI
VERGİ MEMURLARI-Kadir HASMAN,Burç ARA,Serkan ÖZ
GARDİYANLAR- Ufukhan DEMİR,Serkan ÖZ
DOKTOR- Ufukhan DEMİR

TEKNİK PERSONEL

OYUNUN SAHNE AMİRİ: Halil KOYUNCU
SAHNE TEKNİĞİ: Şevket KESKİN, İsmail Hakkı ALEV, Faruk SAYIN, Erdoğan ŞİMŞEK, Ali KAYA
IŞIK KUMANDA: Kazım YÜKSEL, Güner ŞEN, Bahadır VEZNEDAR
SES KUMANDA: Hakan GÜLETINMAZ, Bora NAKİPOĞLU, Gürsel YILMAZ
AKSESUAR: Seval ÖZDEMİR, Orhan YILDIZ
GİYDİRİCİ: Hasan ALTAY, Sevim PİNTİOĞLU
SAÇ TASARIM- Zeki KUAFÖR-YEŞİLKÖY
ALT YAZI-
 Mehmet ŞİRİN, Doykan ÇOPUR

Alexander BREFFORD’un Oyunundan uyarlanmıştır.

 Oyun Beyoğlu’nun dar, karanlık arka sokaklarından birinde geçer. Suçun kol gezdiği bu sokakta fahişelik yaparak geçimini sağlayan İrma, kazandığı tüm parayı belalısına götürmektedir.Civardakilerin tümü gibi İrma ve belalısının da uğrak mekanı olan Efkarlılar Kafesi’ne, bir gün Çaylak Metin adında toy bir genç gelir. İrma ve Metin arasında bir yakınlaşma olur. Ancak bu ilişki arka sokakların kurallarına pek te uymamaktadır. Birbirine aşık olan bu genç çift, ilişkilerini sürdürebilmek için kendi meşreplerince çözüm yolları ararlar. Fakat işler umdukları gibi gitmeyecektir.

Reklamlar

3 Yanıt to “Sokak Kızı İrma (Bakırköy Belediye)”

  1. Füsun Büyükgören said

    Bizi bize anlatan bu tarz oyunlarımız zaten vardı, Dünyaca bilinen oyunu orjinal haliyle izlemeyi tercih ederdim. Gereksiz sahneler, abartılı replikler vardı. Buna karşın oyuncu performansı iyiydi. Güzel bir oyundu ama “Sokak Kızı İrma” değildi.

  2. SERAY ANIL said

    Sokak Kızı İrma müzikalinin orjinalini izlemedim, ancak Tarlabaşı uyarlamasını zevkle izledim. Metnin mantık sorgulamasını yaptığımızda birçok açık nokta buluyoruz, ancak fikrimce bu açık noktalar uyarlamaya değil oyunun orjinaline ait özellikler ve seyir zevki açısından metne bu şekilde yaklaşmamak gerekiyor. Oyuncular şarkılı bölümlerde seslerinin ustalığını kullandılar ve bu sayede şarkılar oyuna ekleme gibi durmadı aksine oyunu çok güzel tamamladı, şarkı sözleri akıcı ve güzeldi. Daha iyi bir sahne tasarımı düşünülebilirdi. Oyunculuklar oyundaki tüm tasarımların önündeydi. Faruk Üstün’ün oyunculuğu dikkat çekiciydi, Emrah Eren’in kılıktan kılığa girmedeki başarısının ve Ragıp Savaş’ın Metin-Çetin hesaplaşmasındaki performansının da altını çizmek isterim, BBT’nin tüm genç oyuncularını da zevkle izlemeye devam ettim. İrma rolü daha iyi olabilirdi.

  3. Müzikal başlıbaşına bir tarz. Her tiyatro bu tarza girmiyor, çünkü müzikaller özel bir birikim ve bütçe gerektiriyor. Usta (Duayen) Sanatçı Haldun Dormen, günümüzde müzikal yapabilecek bilgi birikimi olan az sayıda tiyatrocudan biri. İrma, onun imzasını taşıyor. Oyun Türkiye’ye uyarlanmış, Tarlabaşı’nda geçiyor. Bana efsane oyunlar Keşanlı Ali Destanı’nı ve Fosforlu Cevriye’yi anmısattı. Ben Sokak Kızı İrma’yı (ya da Irma La Douce’u) filim olarak yıllar önce izlemiştim. Yönetmen Billy Wilder, Oyuncular Jack Lemmon, Shirley MacLaine, filim 1963’de yapılmış.

    Oyunun künyesinde “Yazan ve Yöneten: Haldun Dormen” yazılı, burada bir el sürçmesi olmuş herhalde, “Uyarlayan ve Yöneten” olmalıydı, çünkü aynı adlı ve aynı konulu oyunun yazarı Alexandre Breffort. Müzikler de zaten o yazarın oyununun sahnelenişinden alınmış.

    İrma rolünü geçen yıl aşk-bumu.com ve 4X4 oyunlarında izlediğimiz genç oyuncu Füruzan Aydın başarıyla kotarmış. Hem oyunda hem de şarkılarda duru sesiyle çok başarılıydı. Oyunda kahvedekiler ve hapistekiler olarak Bakırköy’ün erkek ouncularından da önemli bir altyapı var, bu oyuncuların hepsinin başarılı olduğunu belirtmeliyim. Özellikle Faruk Üstün’ün ve Çetin Etili’nin başarısının altını çizmek isterim. Yine 4X4’de izlediğimiz Görkem Gönülşen kısa bir süre sahnede olmasına karşın başarılıydı. Sunucu Emrah Eren’in daha az abartılı oynamasının daha inandırıcı olabileceğini düşünüyorum. Çetin’i bir yahudi tüccarı kılığına sokmak gerekli miydi? Emin değilim. Bir de İrma’nın saçları hiç de o role uygun düşmemiş.

    Sahne tasarımı Osman Şengezer ustanın elinden çıkmış, fazla çarpıcı bulmadım. Müzikler de özgün oyundan alınmış. Orkestranın ikiye (hatta üçe) bölünmesini anlamsız buldum. Yaylılara yakın oturanlar daha çok onları, piyano, gitar ve davula yakın oturanlar da daha çok onları duydu. Işık ve hareket tasarımları oyunun önüne geçmemiş.

    Müzikal meraklıları kaçırmasın, İrma kolay kolay sahneye konmaz.

Sorry, the comment form is closed at this time.