Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

Hamlet (Devlet Tiyatrosu)

Posted by Aydın Ergil 22 Ocak 2014

Yazan : WILLIAM SHAKESPEARE
Çeviren : SABAHATTİN EYUBOĞLU
Rejisör : IŞIL KASAPOĞLU

DEKOR – GİYSİ TASARIMI: HAKAN DÜNDAR
IŞIK TASARIMI: CEM YILMAZER
DRAMATURG: ZEYNEP AVCI
YÖNETMEN YARDIMCISI: BÜLENT EMİN YARAR
ASİSTANLAR: YASEMİN TAŞ, CANSIN BEZİRCİLİOĞLU
SAHNE AMİRİ: ÖZGÜR AYAZ
KONDÜVİT: SEYFETTİN AKCAN
IŞIK KUMANDA: OZAN ÇELİK
DEKOR SORUMLUSU: MEHMET KALAYCI
AKSESUAR SORUMLUSU: ERDİNÇ AKSOY
ERKEK TERZİ: ÜNAL ŞATIR

OYUNCU: BÜLENT EMİN YARAR
ORKESTRA: YASEMİN TAŞ, CANSIN BEZİRCİLİOĞLU

Oyun içinde ustaca oyun yöneten, sergileyen, yaşayan; soytarıyla soytarı, saraylıyla saraylı, en akıllı kadar akıllı, kusursuz bir deli olabilecek kadar oyunculukla yoğrulmuş, öte yandan da bir oyuncunun nasıl olup da kılık, kimlik ve varlık değiştirdiğini kendi kendine soran kişi, Hamlet…
Hamlet’in üslubu gibi, kişiliği de sürekli değişim halindedir ve bu kez de sahnedeki tek başınalığıyla olayların hem içinde hem dışında, olayları hem yaşayan, hem anlatan kişi olarak çıkar karşımıza.
William Shakespeare’in en çok oynanan oyunlarının başında gelen Hamlet, aynı zamanda en çok konuşulan, en çok yazılan, en çok yorumlanan klasik bir eser ve her çağda irdelenen zorlu bir karakter olma özelliğini de sürdürmektedir.

Reklamlar

2 Yanıt to “Hamlet (Devlet Tiyatrosu)”

  1. Bülent Emin Yarar büyük oyuncu, bana inanmayan Hamlet’i izlesin. Oyundaki tüm roller tek kişi tarafından oynanıyor, hem de büyük bir başarıyla. Bir Shakespeare oyununun Brecht’çi bir anlayışla sahneleneceği aklınızın köşesinden geçer miydi? İşte yönetmen Işıl Kasapoğlu bunu denemiş. Yarar’ın izleyiciye hitap ederek gülmesi, önce tereddüt yaratıyor insanın aklında anlaşıldıktan sonra da gülüşler başlıyor. Oyunu galasında izlemiştim, oyunun sonunda oyuna emek verenlerin sahneye çağrılmamaları beni üzmüştü. Oyun güzel ama ben yine de Shakespeare’in oyunlarının özgün şekilleriyle oynanmasından yanayım.

  2. SERAY ANIL said

    Bülent Emin Yarar’ı tek kişilik Hamlet sergileme cesaretinden dolayı kutluyorum, oyun boyunca kişilikten kişiliğe son derece pürüssüz geçişlerle çok başarılı bir performans sergiledi. Oyun klasik Hamlet severleri belki tam anlamıyla tatmin etmeyebilir, ancak fikrimce evrensel olarak niteleyebileceğim bu sahneleniş tarzına bir zenginlik ve yaratıcılık olarak yaklaşmak gerek. Oyunun en akılda kalıcı sahneleri benim için kukla sahnesi ve kumaşların kullanıldığı sahneler oldu. Işık tasarımı başarılı, sahne tasarımı ise yaratıcı, kullanışlı ve anlamlıydı. Emeği geçenlere teşekkürler..

Sorry, the comment form is closed at this time.