Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

Romeo ve Juliet (Bakırköy Belediye Tiyatrosu)

Posted by SERAY ANIL SAĞLAM 02 Ekim 2014

Romeo ve JulietYAZAN: William SHAKESPEARE
YÖNETEN: Mehmet BİRKİYE
ÇEVİREN: Özdemir NUTKU
KOREOGRAF: Alparslan KARADUMAN
DRAMATURG: Ceren ERCAN
KOSTÜM: Sadık KIZILAĞAÇ
IŞIK: Yakup ÇARTIK
MÜZİK: Tolga ÇEBİ
REJİ ASİSTANLARI: Çağrı BÜYÜKSAYAR, Emel TURAN

OYUNCULAR:

Mert ASUTAY, Ali Rıza KUBİLAY, Gülce UĞURLU, Muhammet ÇAKIR, Burak DUR, Damla KARAELMAS, Hüseyin DURAK, Çağrı BÜYÜKSAYAR

İtalya’nın Verona kentinde iki düşman ailenin çocukları birbirlerine aşık olur. Bir maskeli baloda tanışan Romeo ve Juliet  kendilerini imkansız bir aşkın içinde bulurlar. Oyunda  genç aşıklar; büyük tutkuların doğurduğu şiddetli bir sona doğru yuvarlanırlar. Mehmet  Birkiye sahnelemesinde genç aşıklar yerine yetişkin bir çifti tercih ederek  ‘tutku’nun doğasını tartışmaya açıyor. Dört oyuncunun tüm rolleri oynadığı oyun, karnavalı andıran atmosferi içinde komedi ve trajediyi buluşturuyor.

Reklamlar

2 Yanıt to “Romeo ve Juliet (Bakırköy Belediye Tiyatrosu)”

  1. Değişik bir Shakespeare uyarlaması izledik. Komedi tarzına getirilmiş bir Romeo ve Juliet yorumu, o vıcık vıcık komedilerden değil uyarlama güzel olmuş.

    Işık, dekor, müzik, kostümler gözümüzü ve kulağımızı doldurdu. Verona’da şarkısı ile 4’lü grubun sahneye girişi de çok güzel başlangıçtı.

    Sahnede karekterlerin kıyafet değiştirmeleri başka bir oyuncuya dönüşmeleri hatta karşı cinste karektere bürünmeleri oyuna renk katmış. Oyuncularda ses ve hareketleri ile büründükleri karekterleri başarıyla oynadılar.

    Bazı sahnelerde baş oyuncuların sesleri 6. sıraya kadar gelmedi belki mikrofon kullanılabilirdi? Bilemiyorum. Mutlaka izlenmeli.

  2. Usta yönetmen Mehmet Birkiye’den bir çalışma daha sahneye çıkmış: Shakespeare’in Romeo ve Juliet’i. Mehmet Birkiye oyunun özüne dokunmadan bir trajediden bir güldürü yaratmanın dersini vermiş. Oyun hala trajedi, çünkü acı son yine var, ama acı sona giderken gülünçlüklerin yer almasında bir sakınca olabilir mi? İşte Birkiye bu konuya el atmış bu kez. Oyunculuklara gelince ben Bakırköy’ün genç kadrosunun her zaman başarılı olduğu kanısındayım, oradaki gençlerin dizilerde paylaşılması da bu yüzden olmalı, onların yerine yenilerinin gelmesi de oradaki sürekliliği sağlıyor. Mert Asutay ve Gülce Uğurlu da başarılı ancak, salon enine ve boyuna çok büyük, maske kullanırken ya da temponun düşük olduğu sahnelerde her konuşulanın salonun her tarafından anlaşıldığından emin değilim, Birkiye ustanın bunu dikkate almasını dilerim. Giysi tasarımı ve yönetmenin giysi ve rol değişikliğini sahneye aktarması ise benim bildiğim kadarıyla bir ilk. Bu değişiklik sahnede yapılıyor ve aynı kişi bizim meddahların yaptığı gibi rolden role giriyor. Giysilerin de özenle tasarlanmış olduğunu belirtmeliyim. Usta sahne tasarımcımız Barış Dinçel ve usta ışık tasarımcımız Yakup Çartık sahneyi donatmışlar yine. Ben onların adlarını oyun broşüründe okumasaydım tahmin edebilirdim. Geçen yıllarda başarılarını hep gözlediğimiz Alparslan Karadumanlı’nın hareket düzeni tasarımı ise oyunun oluşumunda önemli bir katkı sağlamış. Tolga Çebi’nin müziği ise oyunun içinde önemli bir yere sahip. Şarkıların Türkçe sözlü olması oyuna destek vermiş. Bu güzel Shakespreare uygulaması (uyarlaması demiyorum) mutlaka izlenmeli.

Sorry, the comment form is closed at this time.