Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

Mikado’nun Çöpleri (Gri Sahne)

Posted by SERAY ANIL SAĞLAM 03 Ekim 2014

Yazan: Melih Cevdet Anday
Yöneten: Ümit Doğan
Yönetmen Yardımcısı: Mehmet Zeki Giritli
Sahne ve Dekor Tasarımı: Ümit Doğan
Kostüm Tasarımı: Artemis Günebakanlı
Dekor Uygulama: Haluk Yüz
Fotoğraflar: Ozan Eicher
Sahne Asistanı: Barış Doğan

Oyuncular: Armağan Arslantürk, Cem Büyük, Mehmet Zeki Giritli, Melis Özdemir, Özgür Şahin, Özkan Özen, Seda Yüz, Tuğçe Nur Bulduk, Ümit Doğan

Türk edebiyatının en önemli yazarlarından Melih Cevdet Anday’ın kült oyunu Mikadonun Çöpleri, oyunun evrenselliğine vurgu yapan yepyeni bir sahnelemeyle yeni sezonda GRİ Sahne’de. Bir kış gecesi birbirlerinin dünyasına adım atan iki kişi, bencilce bir anlatma isteğiyle yola çıkıp kendilerini keşfetmeye başlarlar.

Mikadonun Çöpleri karmaşanın oyunu. Nesnel olanla öznel olanın, gerçek olanla hayal olanın, somut olanla soyut olanın iç içe girdiği belirsizliğin oyunu. Roller değişiyor. Peki ya hikayeler?  Belki de “Hiçbir sahne aynen geçmez. Değişe değişe geçer.”

Reklamlar

Bir Yanıt to “Mikado’nun Çöpleri (Gri Sahne)”

  1. nevyil said

    Şahane bir metin. Konuk-Ev sahibi diyaloğundan ve hiyerarşisinden başlayarak, iki ana unsur olan “veren-alan insan” hiyerarşisine evrilen ve temel insan ilişkilerinin en asili olan (var olması gereken) paylaşma duygusunu irdelemektedir. Yardım edenlerin aslında kendi iç dünyalarındaki iyi-kötü insan çelişkisi ile hatalar, kusurlar ve benzeri kötü duygular karşısında tatmin arayışı ile kendini iyi hissettirmeye çalışma içgüdüsü içinde olduklarının eleştirisidir ayrıca. Bu tespit-söylemlerden hareketle; bireylerin kendilerine karşı objektif olamadıkları, öz eleştirinin yeterince gelişmediği, kendilerini tanımadıkları ve dolayısı ile karşılarındaki insanları da anlayamayacağı sonucuna varmak mümkün. Anlatılanların veya görülenlerin gerçek olduğu varsayımı ve inancı oluşmuşken, çoğunun gerçek dışı/yalan/gerçeküstü olabileceği çarpıcı ve akıcı bir biçimde seyirciye aktarılmaktadır.

    Karmaşık ilişkiler ve karmaşık duygular yumağı ile farklı tatlardaki duygular ve hayatların sürprizli oynaşmaları keyif verici bir seyir haline dönüşmüştür bence. Aslında bir erkek ile bir kadının üzerine yazılmış oyun, dört erkek ve dört kadın tarafından alternatif çift ve rollerle sahneye koyulmuş olması iyi bir yaratıcılık örneği olmakla birlikte ilişkilerdeki ana unsura, alışagelmiş cinsel kimlikten ayrılarak ilişkilerin özüne odaklanması gerektiği gerçeğine yönlendirmesi bakımından çok yerinde olmuştur.

    Nevzat Yıldıran

Sorry, the comment form is closed at this time.