Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

Poz (İkincikat)

Posted by SERAY ANIL SAĞLAM 08 Ekim 2014

PozProje tasarım: Sami Berat Marçalı
Yazan: Deniz Madanoğlu
Yöneten: Sami Berat Marçalı
Oyuncular:
Banu Çiçek Barutçugil
Canan Atalay / Gülce Oral
Esra Dermancıoğlu
Selen Uçer

Künye-1:

Proje asistanları: Sinem Pektaş, Simge Kurtuluş
Dekor tasarımı: Jesse Gagliardi
Işık tasarımı: Eyüp Emre Uçaray
Kostüm tasarımı: Hakan Akkaya

Künye-2:

Oyun asistanları: Cem Çanakoğlu, Hakan Arıcan, İnci Dolgun
Dekor Tasarımı: Elif Sönmez Horozoğlu
Işık Tasarımı: Sami Berat Marçalı
Kostüm Tasarımı: Hakan Akkaya
Afiş Fotoğrafı: Gizem Bentürk
Fotoğraf-Video: Onat Esenman

Siz o yaşta hiç bu kadar cüretkar bi poz verebilir miydiniz?
Ben verdim.
Gözümü kapatmamı istedi, kapattım.
Soluğumu tutmamı istedi, tuttum.
Sonra bi ses; çıkırt!
Dünya beni tanıdı, kadraja girmiştim artık.
Peki gerçek bi fotoğrafımız çekilebilir mi?
Gözümüzü kırpmayalım ama.

süre 90′

Bir Yanıt to “Poz (İkincikat)”

  1. Oyun, tanıtım yazısında yazılanın çok ötesinde konuları kurcalıyor. Derin devlet tarafından öldürüldüğü sanılan birinin eşinin ondan ötürü kazandığı ün, yıllarca birbirini kandırdığını sanarak bir arada yaşayan insanlar, iletişim eksikliği, kafalardaki şablonlara oturtulan ama gerçekle hiç de ilişkisi olmayan olaylar, bunlardan bazıları. Tabii bir de aynı öykü yanılsamalar olmadan da tasarlanabilir, ona “normal” mi demeliyiz? Yani, “derin devlet” tarafından öldürüldüğü söylenen yazarın ya da öğretim üyesini eşi meclise girdiyse, öleni sömürmüş mü oluyor? Ya ilk fotoğrafta gözü kapalı çıkan kızın gözü açık olsaydı, dram daha az mı ilginç olurdu? Sorular çoğaltılabilir. Bence dört kadın oyuncu da başarılı, ama Azra rolündeki kusursuz oyunuyla dikkatimi çeken Esra Dermancıoğlu’nu özellikle anmak istiyorum. Diğer rollerdeki Gülce Oral (İrem) ve Banu Çiçek Barutçugil (Betül) önceki oyunlardan bildiğimiz başarılarını sürdürüyorlar. Selen Uçar’ı (Fazilet) ise ilk kez izledim.

Sorry, the comment form is closed at this time.