Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

Ayaktakımı Arasında (İBB Şehir Tiyatroları)

Posted by SERAY ANIL SAĞLAM 28 Eylül 2015

Yazan : MAXIM GORKİ
Çeviren : KORAY KARASULU
Yöneten : ORHAN ALKAYA
Dramaturgi : SINEM ÖZLEK
Sahne Tasarımı : M. NURULLAH TUNCER / SIRRI TOPRAKTEPE
Kostüm Tasarımı : CANAN GÖKNİL
Işık Tasarımı : KEMAL YİĞİTCAN
Müzik : USKAN ÇELEBİ
Koreografi : YASEMIN GEZGİN
Yönetmen Yardımcısı : MERT TANIK, ELYASA ÇAĞLAR EVKAYA, ÜMIT BÜLENT DİNÇER, ESEN KOÇER
OYUNCULAR
AHMET ÖZASLAN, ALİ GÖKMEN ALTUĞ, BUKET YANMAZ KUBİLAY, ÇAĞLAR POLAT, EMRAH ÖZERTEM, İREM ERKAYA, KUTAY KIRŞEHİRLİOĞLU, MAZLUM KİPER, MEHMET AVDAN, MERT TANIK, RIDVAN ÇELEBİ, SEMAH TUĞSEL, SERDAR ORÇİN, ŞİRİN KILAVUZ, TUĞRUL ARSEVER, YEŞİM KOÇAK, YILMAZ MEYDANERİ

Rus edebiyatının dev yazarı Maksim  Gorki, Çehov’un deyişiyle, “Tahrip edilmesi gereken her şeyi tahrip eden bir muhrip”ti. Çağının gerçek insan figürlerinden yola çıkarak yazdığı Ayaktakımı Arasında (Na Dne) oyunu, 1903’teki ilk sahnelenişiyle birlikte, dünya tiyatrosunun klasikleri sınıfına girdi. Farklı kesimler, farklı sınıflardan gelen ve bir toplum panoraması oluşturan karakterleri, sürüklendikleri hayatın dibinden sıyrılıp, bütün yaşantı zenginlikleriyle tiyatro sahnesinde belirdi. Devrimin ayak seslerinin duyulmaya başladığı bir tarihsel dönemeçte, “dipte”ki hayatlarına tutunmanın yolunu arayan bu insanlar, hâlâ çok tanıdık.

Reklamlar

Bir Yanıt to “Ayaktakımı Arasında (İBB Şehir Tiyatroları)”

  1. Ayaktakımı Arasında, Maksim Gorki’nin devrim öncesi Rusyası’ndaki sınıfları buluşturan bir oyun. Oyunda aydın işçi de var, zengin geçmişi olan da var. Ama hepsi bir binanın bodrumunda yaşamlarını sürdürüyor. Gelmekte olan devrimin, üzerine oturacağı toplumsal altyapı büyük bir başarıyla sahnede yansıtılmış. Roller eşit düzeyde olduğundan tüm oyuncuların birden başarılı olması oyunu da başarılı kılıyor. Sahne, giysi ve ışık tasarımları da öyle. Efekt tasarımı (Uskan Çelebi) oyunda en beğendiğim yanlardan biriydi. 2012’den (Rosenbergler Ölmemeli) bu yana sahnede göremediğimiz Mazlum Kiper ise çok başarılı. Yönetmen Orhan Alkaya’yı kutluyorum.

Bir Yorum Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s