Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

Reis Bey (Şehir Tiyatroları)

Posted by Aydın Ergil 24 Şubat 2017

 

Yazan : NECİP FAZIL KISAKÜREK
Yöneten : ŞÜKRÜ TÜREN
Dramaturgi : H. ZAFER ŞAHİN
Sahne Tasarımı : EMRAH KÜREKÇİ
Kostüm Tasarımı : SEBAHAT ÇOLAKOĞLU
Işık Tasarımı : ŞÜKRÜ TÜREN
Müzik : MERCAN DEDE
Yönetmen Yardımcısı : MELİSA DEMİRHAN – HASİP TUZ – LALE KABUL
OYUNCULAR
BERRİN KOPER, CANER BİLGİNER, CEYSU AYGEN, ÇAĞATAY PALABIYIK, DOĞAN ALTINEL, FATMA İNAN, GÖKHAN EĞILMEZBAŞ, HAKAN YAVAŞ, HASİP TUZ, İBRAHİM CAN, İBRAHİM ULUTAŞ, İSKENDER BAĞCILAR, LALE KABUL, MAZLUM KİPER, MEHMET BULDUK, MELİSA DEMİRHAN, MURAT DERYA KILIÇ, OKAN KARACA, ÖZGÜR DERELİ, RIDVAN ÇELEBİ, SELÇUK SOĞUKÇAY , ŞEHNAZ BÖLEN TAFTALI, TANJU GİRİŞKEN
KONUSU
Yasalara bağlılığı kadar, kararlarında da acımasız, keskin ve ”Gözyaşı suçun rengini soldurmaz” diyen bir yargıcın, genç bir adam için verdiği idam kararının uygulaması sonrası, kararının yanlış olduğunu öğrenmesi, onun yaşama ve toplumsal değerlere bakışını değiştirir. Adalet, insanın en güçlü duygularından biridir ve herkesin içinde aynı anda bir avukat, bir savcı ve bir yargıç, bir arada bulunur. Hayatın gösterdikleri karşısında, duruma göre, bunlardan biri oluverir kendiliğinden; suçlar, savunur ya da yargılar… Sonra döner bakar, belki de verdiği karar yanlıştır, hayat akıp gider, yine savunur, suçlar, yeni ahkamlar keser… Ya bu kişi verdiği kararla hayatın doğal akışını değiştiriyorsa? Görevinden istifa eden yargıç, kendini yeni bir yaklaşımın ve yaşamın içine bırakır. Artık herkes için acımayı, merhameti, iyiliği ve bağışlayıcı olmayı önerirken; acımasız, değer tanımaz, merhamet yoksunu bir yaşantının içinde kendini en ağır eleştirilerin hedefine yerleştirir. Reis bey, adalet olgusunun ve kurumunun insani duyguları, yönelişleri göz ardı etmeden karar vermesini isteyen yanıyla yargı-birey ilişkisine eleştirel bir bakış getiriyor.
Reklamlar

3 Yanıt to “Reis Bey (Şehir Tiyatroları)”

  1. Burak Seyhanlı said

    “Hakim suç Alıp satan, cirosu ile öğünen bir borsacı değildir. Belki ideal bir cemiyet’de işsiz kalmış bir fener bekçisi” Reis Bey karakteri’n de Selçuk Soğukçay’ın başarıyla sürüklediği oyun. Necip Fazıl’ın adalet ve vicdan ilişkisini anlattığı eşsiz bir eser. Bütün kadro başarılı. Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi’nde soluksuz izledik her cümlesi ayrı bir mesaj.

  2. Alev Kolaman said

    Müzik sanırım Mercan Dede değildi.3 perde olmasına rağmen 3. Perde de salondan kimsenin çıkmaması sevindirici. Reis Bey rolünde Selçuk Soğukçay çok başarılıydı temposu ve ritmi hiç düşmedi. Müzikler ve Şükrü Türen rejisi oyunun bütünlüğünü sağlamış Mazlum Kiper oyuna ve rolüne yakışıyor ama Necip Fazıl oyunu olması nedeniyle ödül jürilerinin pek ilgisini çekeceğini sanmıyorum ön yargı işte

  3. Oya Tansel said

    Mapping tekniğiyle sahneleme sanırım ilk kez uygulanıyor oldukça başarılı ve oyuna yakışmış. Uzunluğu hiç bir şekilde rahatsız etmedi bunda Reis Bey rolünde ki Selçuk Soğukçay’ın oyunculuğu ve özellikle mahkeme sahnesinde ki performansı da etkiliydi sanırım. Adalet,insan ve vicdan hesaplaşmasını Necip Fazıl düşüncesi ve kalemiyle izlemek güzeldi tüm kadro başarılıydı Şükrü Türen rejisi de oyunu keyifle izlenir hale getirmiş

Bir Yorum Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s