Ekin Yazın Dostları – Tiyatro

Ekin Yazın Dostları'nın Tiyatro Kaynağı

OTEL “Kırık Bellek” (Vol:5 Tiyatro)

Posted by Aydın Ergil 22 Kasım 2017

Otel

OTEL “Kırık Bellek”

Edip Cansever’in “Otel” ve “Bir Otel Katibi” şiirlerinden hareketle tasarlanmıştır.

Yönetmen: Gizem Tataroğlu
Yönetmen Yardımcısı: Berna Özcan ve Egecan İntepeler
Müzik Tasarım: Sam Alty
Dekor ve Kostüm Tasarım: Arzu Küçüktalay
Işık Tasarımı: Alpdoğan Selçuk
Reji Asistanı: Mustafa Çevik

Oyuncu: Ömer Polat

Film yönetmeni: Hatice AŞKIN
Oyuncu: Aras Kaan Kırkpınar
Görüntü yönetmeni: Uğur DEVECİ
Set Amiri: Doğukan İÇİL
Ses: Süleyman PARLAK
Kurgu: Doğukan İÇİL

‘’Her şeyi bilen bir adam gibi gelip geçerdi kış,
Ve hayaletler halinde,
Kuş sürüleri.’’

Bellek Üçlemesi’nin ikinci oyunu OTEL, Edip Cansever’in ‘’Otel’’ ve ‘’Otel Katibi’’ şiirlerinden yola çıkılarak sahnelenen tek kişilik bir performanstır. 1970’li yıllarda terkedilmiş bir inşaat alanında geçmektedir.

Oyun yedi bölümden oluşmaktadır. Işıkların açılması ile birlikte, sahneye giren ADAM, elinde kırık bir beton taşımaktadır. Koridor adlı bu birinci bölümde ‘’anımsama, bellek yitimi, bilinmeyen bir sonuca varma’’ kavramları reji tarafından sahneye yansıtılır. Vardığı nokta, oyunun ikinci bölümünü başlatır. Bu noktada tek bir beton üzerinde Edip Cansever’in ‘’Otel’’ şiiri, oyuncunun fiziksel performansı ve Video Art tekniği uygulanarak, bireyin içsel yalnızlığı anlatılmaktadır. Bir sonraki bölümden, bireyin içsel yalnızlığı olarak tabir ettiğimiz duygu, oyuncunun ellerinde yaşamaya başlar. Bu kısa ‘’el solosu’’ zamana bağlı olarak değişmeyen sistemin bir tür dışavurumudur. Mekanın parçalarını dış etki ile bütünleştirmeye çalışan ADAM, düşünmeye başladığı zaman ‘’bilinmeyen bir güç’’ tarafından cezalandırılır. Bu süreye kadar aslında dramatik bir şekilde takip edebildiğimiz oyun, Otel Katibi şiiriyle birlikte tam anlamıyla gerçeğe dönen oyunculuk anlayışı sayesinde esas dramatik olanı bize gösterir. Bir sonraki bölüm olan ‘’bozma’’ Otel Katibi şiiriyle birlikte tanıdığımız adamdan, sahnede bizi ilk karşılayan adama geri dönüş ile başlamaktadır. Anımsama ile birlikte gerçekleşen isyan sonrası bütünleşen bu yapı, bozuma uğrar. Bu bozum, ölümü, ölüm ise oyunun finalini getirir.

Oyun, yapısı itibariyle performatif sanat anlayışını benimsemiştir. Grotowski’nin ‘’Yoksul Tiyatro’’, ‘’Beden ve Ruhun Sahnede Varoluşu’’ teknikleri ile Stanislavski’nin ‘’İçsel Oyunculuk’’ tekniği bir arada kullanılmaktadır. Seyirciyi konfor alanından çıkartarak, sahne ve seyir yeri arasındaki empatiyi güçlendirir. Böylelikle klasik seyirlik oyun anlayışının dışına çıkarak yenilikçi bir performans sunar.

Uluslararası bir proje olan, fiziksel tiyatro ve dramatik tiyatro dinamiklerinden faydalanılarak tasarlanmış  ‘’OTEL – Kayıp Bellek’’in müzikleri Yeni Zelandalı sanatçı Sam Alty’e, Video Art çekimleri Hatice Aşkın’a ve ışık tasarımı Alpdoğan Selçuk’a aittir.

Reklamlar

Bir Yorum Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s